torsdag den 4. marts 2010

Feltstudier på Borgerservice

Vi har i dag været på Borgerservice i Rådhuset og fik lov at snakke med en af de ansatte dernede, som stod i informationsskranken. Hun fortalte om hvad hendes arbejde bestod i, at hun snakker med alle der kommer ind, finder ud af hvad deres ærinde er, og stiller bonus-spørgsmål indtil det. Hvis folk eksempelvis kommer for at få lavet pas, spørger hun om de har husket at udfylde diverse blanketter, skemaer m.m. hjemmefra, eller om de skal have dem udleveret inden det bliver deres tur.

Vi fandt ud af, at det ville give en del komplikationer at erstatte et menneske – den funktion, med en maskine eller stander, fordi folk der kommer på Borgerservice er ret uvidende om, hvad de egentlig skal, hvor de skal henvende sig, om de har udfyldt papirer, blanketter m.m. korrekt, eller andre spørgsmål.

Efterfølgende havde vi læsegruppe møde på en café hvor vi reflekterede over observationer og blev enige om ovenstående – at det netop kan blive en udfordring, at erstatte mennesket i informationsskranken med en touchskærm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar